søndag 30. november 2008

Jobbehelg på Gardemoen

Siden jeg har fått flere hint om å blogge fra helgens evenement for DIS-Norges styre og Lagenes ledere på Gardemoen i helga får jeg vel klore ned noen ord.

Men først jentenes blogger:
TorillJ (agenda) (starten) (lederne) (slektsbok) (sfd) (sosialt) (medlemsutvikling) (andre grupper) (strategi) og
Laila (alt klart) (åpning) (merkevare) (dag 2)
har beskrevet det hele på en utmerket måte i flere blogginnlegg - så jeg vinkler det litt annerledes. Dette blir mer om mine inntrykk fra helgen.

Mette og jeg troppet opp på hotellet ved 2-tiden fredag og orienterte oss litt rundt - sjekka inn, fant ut hvor vi skulle være - og ikke minst - jeg satt opp DISchat for Mette på PCen hennes. Viktig!! ;) Så begynte folk å ankomme og vi kunne starte styremøtet. Vi hadde en tettpakka agenda så her var det om å gjøre å være litt effektive.

Etter intens møtevirksomhet måtte vi ha litt hjerneføde så da ble det middag og lett prat rundt bordet. Folk virka godt forsynt etter middagen, så det ble tidlig kveld. Sjøl hadde jeg vært våken siden kl 06:00 så jeg var ikke særlig selskapelig så på meg ble tidlig kveld. Og litt kveldschatting selvfølgelig...hehe

Lørdag starta vi med møte kl 08:30 - så her var det bare å komme seg tidlig opp. Vi kom oss gjennom resten av agendaen litt på overtid, de fleste lederne hadde da kommet og sto utålmodige utenfor møterommet - et par stykker av dem ihvertfall...hehe.

Så etter en liten pause var det å sette igang Ledersamlingen, og den har TorillJ og Laila beskrevet fint så det holder jeg meg unna. Jeg hadde oppgaven med å skrive referat fra samlingen, så jeg håper jeg har fått ned de vesentlige tingene.

Her er vår eksterne foredragsholder Pål Sparre-Enger igang med foredrag om Merkevarebygging



Her gir Bjørn Hamre oss status på boken om "Hvordan lage slektbok" som han og resten av prosjektet jobber med.



Mitt hovedinntrykk er nå en slitsom men virkelig matnyttig helg, hotellet var bra (litt stort og lett og rote seg litt bort i), og et bra velfungerende arrangement med nyttig innhold og diskusjoner.

Den siste biten var også upåklagelig, nemlig hjemreisen. John hadde lova meg skyss hjem til døra - veldig flott! Da kom jeg meg raskt hjem og fikk en hyggelig pratestund med småsjefen min ;)

4 kommentarer:

TorillJ sa...

Da har vi en flott samling av alt som er registert denne helga på bloggene våre

Laila N. Christiansen sa...

Siden jeg er en 2 som ba om denne samlingen, må jeg bare si:

Bra jobba jentene våre på kontoret, takk til DIS-Norges styre som var så positive til denne ideen vår, og takk til alle de lederne som avsatte denne helgen rett før julestria starter!

Det har vært en flott helg, som har gitt inspirasjon og innspill, tankevekkere og informasjon. Ny lærdom ikke minst!

Bra jobba, Liv!

Liv Ofsdal sa...

Takk for kommentarer, jenter!! :)

John Ludvigsen sa...

Hei på damene,
Ja det var en flott samling med mye bra innhold. nå gjenstår det bare å spre det glade budskap over det ganske land.

Stor takk til alle sammen!