søndag 9. desember 2007

Julestress?

Dagen i dag begynte tidlig (lørdag) - ikke lenge etter frokosten var vi på vei på sjopperunde. Planen var litt nye ting til huset her - som lamper på badet og i gangen, se på nye stuegardiner osv. Har man et stort hus er det mye som må holdes i orden - men det blir litt i røkk og napp. Så vi tenkte at nye stuegardiner i stua vår var en god ide. Stua her har vinduer på 3 vegger - så det holder ikke med et par lengder lissom...puh... Vel - vi deponerte på 3 ulike gardiner og skal la de henge noen dager så vi ser dem i litt forskjellig lysforhold. Spennende med litt nytt syns jeg :)


Ellers ble det litt julegavesjopping og - håper mottakerne blir fornøyd - det å gjøre andre glad er nesten større enn å bli glad for noe selv. Det gjelder mange ting - også innenfor slektsforsking - det å glede og hjelpe andre er virkelig moro!
Men - jeg er ikke mer voksen enn at jeg syns det er spennende med innpakka gaver jeg og! ;)

Hjelpe andre ja - da går tankene mine fort til 2 av de mest hjelpsomme vi har på chatten - en som ligger alvorlig syk og en som nyoperert på hvert sitt sykehus nå i disse dager. Håper dere greier dere fint begge 2!! Ønsker dere virkelig god bedring begge to - tenker mye på dere ihvertfall.

Men nå i desember - julestress - legger man ikke egentlig opp til det stresset helt sjøl? Jeg har et veldig avslappa forhold til det ihvertfall og legger ikke mer krav på meg sjøl enn det jeg vil. Men klart - å gå på sjopping helt oppunder jul på store kjøpesentra er ikke akkurat det morsomste jeg veit.

Akkurat nå gleder jeg meg mest til nye gardiner i stua!

Ingen kommentarer: