fredag 30. mai 2008

Sommertreff med "gjengen"

I går var jeg på gjengetreff igjen - med Skagengjengen (eller hva vi heter). Vi er 8 jinter som har jobba sammen - i en barnehage. Kun 1 av oss er fortsatt der (flott Målfrid!) mens vi andre er helt andre steder. Har også skrevet litt om oss i et tidligere blogginnlegg.

Vanligvis treffes vi et sted ute på byn, men denne gangen ble vi invitert hjem til Sissel som bor på gården Øvre Nes i Hillestad - landsbygda vår som hører til Holmestrand.

Sissel hadde dekket på i det flotte Bryggerhuset på gården - vi tok med oss ost og kjeks og godt humør.
For her skulle planlegges tur!!
Men først litt om Bryggerhuset:

Dette er opprinnelig et gammelt Bryggerhus som blandt annet hadde inneholdt en stor bakerovn. Da denne raste sammen så var det 2 ting man kunne gjøre - enten rive hele huset eller restaurere.
Sissel så potensialet til dette solide tømmerhuset og starta på en omfattende oppussing.

Først rengjøre, så lute tak og vegger, nytt gulv måtte legges.
Men - det artigste der syns jeg var all den gamle historien dette Bryggerhuset nå inneholder med alle tingene som er samla! Helt utrolig!
Det var nesten som å komme inn i på et lite museum - og de fleste tingene hadde sin egen lille historie!

Jeg tar med et bilde til som viser litt om dette.
Her er det mye detaljer: den lille barnesenga du skimter nede til venstre, en flott gammel stol ser du såvidt til høyre.
Så er det skapet da - fullt av små historier!

Ja Sissel - dette må du få ned på papiret (som jeg nevnte for deg i går) ;)

Så var det planlegging av tur da. Jeg hadde med min bærbare PC sånn at vi i fellesskap kunne kikke litt på en aktuell tur.
Vi sparer jo til tur så noe må vi finne på!
Planen var en tur til Tallin nå i høst - men folk er jo så opptatte jo. Eeeh...vet jeg endel om det tru?

Så - vi skjøv på det et halvt år og har satt av en helg i April/Mai. Men Tallin har vi lyst på så vi skal se på det ved neste anledning som er i august!

1 kommentar:

Laila N. Christiansen sa...

Gubben dala - jaja - jeg vil ikke til Tallin - men i det bryggerhuset da!

Jeg er jo litt bonderomantisk....